Mass resignations at Al Jazeera over “biased” Egypt coverage

Reports suggest that 22 member of staff have resigned from the Egyptian arm of Al Jazeera after complaining of pro-Muslim Brotherhood bias within the organisation

Al Jazeera Mubasher Misr, the Egyptian arm of the Qatari-funded broadcaster has suffered major embarrassment today after 22 staff members walked out over accusations of bias.

The 22 staff resigned on Monday over what they alleged was coverage that was out of sync with real events in Egypt, according to a report by the Gulf News website.

Anchor Karem Mahmoud announced that the staff resigned in protest against “biased coverage” of the recent events in Egypt. He explained that there was a lack of commitment and Al Jazeera professionalism in media coverage, stating, “the management in Doha provokes sedition among the Egyptian people and has an agenda against Egypt and other Arab countries.”

Mahmoud added that the management used to instruct each staff member to favour the Muslim Brotherhood.

He said that “there are instructions to us to telecast certain news”.

In February of this year, Ghaffar Hussain, contributing editor to The Commentator wrote, “Since the Muslim Brotherhood has come to power in Egypt, Al Jazeera has done all in its power to portray the group in a favourable light. Protests against the Brotherhood-dominated regime are presented as being led by violent thugs with no political grievances, while Morsi’s poorly constructed and shallow speeches are given positive coverage.”

Haggag Salama, a correspondent of the network in Luxor, had resigned on Sunday accusing it of “airing lies and misleading viewers”. He announced his resignation in a phone-in interview with Dream 2 channel.

Meanwhile, four Egyptian members of editorial staff at Al Jazeera’s headquarters in Doha resigned in protest against what they termed a “biased editorial policy” pertaining to the events in Egypt, Ala’a Al Aioti, a news producer, told Gulf News by phone.

Original reporting by Ayman Sharif for Gulf News

Source: The Commentator

Advertisements

Al Jazeera, propagande et vidéos fabriquées : La Chaîne du Mensonge et du Crime

20130122-134222.jpg

By Ali El Hadj Tahar, Le Grand Soir

Al Jazeera, propagande, mensonges, désinformations, trucages, faux- témoignages, mises en scènes et reportages bidons filmés dans ses studios ?

Cette chaîne des dictateurs du Qatar est ici rudement mise en cause par un journaliste algérien.
Verra-t-on les médias français investiguer sur Al Jazeera dont les émissions arrosent les pays arabes et influence les pouvoirs politiques occidentaux ?

Notre presse, si prompte à transformer en « caudillo » un président Chavez, qui a soumis son pouvoir à plus de 15 élections, qui récupère pour son peuple l’argent du pétrole, nous dira-t-elle que l’émir du Qatar est un dictateur moyenâgeux ? Que c’est une honte pour la France de voir tant des ses journalistes, intellectuels, artistes, sportifs, hommes politiques accepter les cadeaux sonnants et trébuchants de ces despotes ?

Notre presse, si prompte à transformer en « caudillo » un président Chavez, qui a soumis son pouvoir à plus de 15 élections, qui récupère pour son peuple l’argent du pétrole, nous dira-t-elle que l’émir du Qatar est un dictateur moyenâgeux ? Que c’est une honte pour la France de voir tant des ses journalistes, intellectuels, artistes, sportifs, hommes politiques accepter les cadeaux sonnants et trébuchants de ces despotes ?
Voir : ICI POUR JEAN DANIEL DU NOUVEL OBSERVATEUR

ou ICI POUR LE DESSINATEUR PLANTU

La base militaire états-unienne d’Al Aydid, qui a servi dans la guerre contre l’Irak, protège les tyrans d’un Qatar (où le sort des femmes, des enfants jockeys de 6 ans (jusqu’en l’an 2005 !) et des travailleurs étrangers compte moins que des dattes). Le Qatar, lui, veille à ce que le printemps arabe ne se trompe pas de pays. Pas touche aux émirats, au Bahreïn, à l’Arabie saoudite…

Dès sa création, Al Jazeera était une chaîne de propagande « islamiste » : elle prend ouvertement parti pour les extrémistes algériens du FIS. Plus tard, elle fera même un sondage sur « l’opportunité ou non » des attentats d’Alger de décembre 2007, d’où la fermeture de son bureau dans notre capitale [Alger].

Ouvert le 20 novembre 2006, le bureau Al Jazeera à Rabat est fermé le 20 octobre 2010, à cause du temps d’antenne accordé à l’opposition marocaine, notamment islamiste. Agacés par l’activité subversive de cette chaîne, l’Irak, le Koweït, le Bahreïn et l’Autorité palestinienne ont aussi fermé son bureau sur leur sol tandis que la Tunisie (2006) et l’Arabie Saoudite (2003) sont allés jusqu’à rappeler leurs ambassadeurs au Qatar. Outre la désinformation et l’instrumentalisation de l’opposition islamiste dans les pays visés, la chaîne dispose d’un imam de service, un wahhabite notoire, un théoricien de la fitna.

20130122-134827.jpg

Propagateur du fiel islamiste, Youssef Al-Qardaoui a encouragé les terroristes de l’AIS et autres GIA, et ce, pendant des années. Le 21 février 2011, il a exhorté les Libyens à se rebeller contre Kadhafi, osant appeler au crime : « Si quelqu’un de l’armée libyenne peut tirer une balle sur Mouammar Kadhafi pour en débarrasser la Libye, qu’il le fasse ». Puis il a salué sa mort, comme il a conseillé à Zine El-Abidine Ben Ali de « dégager », exhorté les Egyptiens à la révolte, disant : « Je conseille au président Moubarak de partir, qu’il quitte l’Égypte », ensuite il a carrément appelé à l’assassinat de Bachar El-Assad et d’inciter les « musulmans » à aller faire le djihad en Syrie »…

Continue reading

Qatar Spends $22bln to Simulate Assad’s Collapse

[EDITOR’S NOTE: In a kind of “Déjà Vu” Operation, Qatar and his NATO Propaganda Channel Al Jazeera are at stake to do a Redux of the Libyan War PsyOps, that saw the Qatari channel filmed fake footage of the Fall of Tripoli by using Fake building of the Green Square set in Doha, Qatar. This time the Qataris have reproduced in Doha various Syrian cities centers and plan to do a Massive PsyOps, by filming the False Fall of the Syrian Republic, and the triumph of their so called ‘Free Syrian Army. PLEASE BE AWARE OF THE PROPAGANDA AND DISINFORMATION THAT IS BEING DISSEMINATED ON VARIOUS MSM PLATFORMS.]

20120725-140227.jpg
The Ugly Qatari Emir, Sheikh Hamad Bin Khalifa al-Tani and Puppet Obama

TEHRAN (FNA)- Media sources revealed that the Qatari government has paid $22bln to Hollywood experts to build a number of real-size models of Syria’s governmental buildings, including the presidential palace, to wage a psychological war against President Bashar Assad through fake reports.

According to a report by Dam Press, the Hollywood film producers are due to simulate the scenes of attacks on the governmental buildings in Damascus which will lead to severe clashes and several missile attacks on the presidential palace and the eventual surrendering of Assad and his family to the opposition forces.

Also in the video footages to be taken of the fake buildings, the Hollywood filmmakers are due to shoot the scenes of the defection of the Syrian militaries from the Army. The footages are due to be broadcast on the western and Arab TV stations to weaken the morale of the Syrian people.

Reports had also earlier revealed that a Qatari security firm had built models of Syria’s official buildings to produce fake videos about the conflicts in the Arab country.

Special sources said that the Qatari company which is specialized in manufacturing models has started executive preparations of constructing the fake buildings so that the Qatari media and the Syrian dissidents can release a new round of alleged reports against President Assad’s government.

Continue reading

NATO preparing vast disinformation campaign

Member States of NATO and the GCC are preparing a coup d’état and a sectarian genocide in Syria. If you want to prevent these crimes, you should act now: circulate this article on the Internet and alert your elected officials.

By Thierry Meyssan, Voltaire.net.org

20120612-094032.jpg

In a few days, perhaps as early as Friday, June 15, at noon, the Syrians wanting to watch their national TV stations will see them replaced on their screens by TV programs created by the CIA. Studio-shot images will show massacres that are blamed on the Syrian Government, people demonstrating, ministers and generals resigning from their posts, President Al-Assad fleeing, the rebels gathering in the big city centers, and a new government installing itself in the presidential palace.

This operation of disinformation, directly managed from Washington by Ben Rhodes, the US deputy national security adviser for strategic communication, aims at demoralizing the Syrians in order to pave the way for a coup d’etat. NATO, discontent about the double veto of Russia and China, will thus succeed in conquering Syria without attacking the country illegally. Whichever judgment you might have formed on the actual events in Syria, a coup d’etat will end all hopes of democratization.

Continue reading

Journal de Syrie 27 Mai 2012. Commentaires de citoyens Syriens sur le massacre de Hawlah

* La Syrie dément catégoriquement toute responsabilité des forces gouvernementales du massacre commis à al-Hola.
* Al-Qaïda commet deux massacres dans la banlieue de Homs.
* Arrestation des terroristes suite à des accrochages avec les services spécialisés dans la campagne de Douma.
* Saisie d’armes à l’intérieur d’une voiture dans le quartier al’Waer à Homs.
* Obsèques de 27 martyrs de l’armée, des forces de l’ordre et des civils

Enregistré de officielle syrienne Tv Channel, par http://www.syrianfreepress.net

Syria News 27/05/2012. Comments from Syrian citizens on the Hawlah massacre

Citizens tell their story and their suffers because of the terrorists backed by Qatar and Saudi Arabia
* New Massacres by al-Qaeda-linked Terrorist Groups against Families in Homs Countryside Prior to Annan’s Visit.
* Makdissi: Syria Has the Right to Defend and Protect its Nationals.
* Makdissi: condemned in strongest terms this terrorist massacre against the Syrian civilians as he condemned accusing the Syrian forces of doing that.
* Makdissi: those who commit the killing are not the army but the armed terrorist groups.
* Terrorists Fire Mortar Rounds on Neighborhoods in Homs, Gunmen Arrested in Clash with Authorities in Douma
* Authorities Seize Explosive Device Factory and Repository in Homs
* Armed Terrorist Group Burglarizes SYP 12 Million in Albu Kamal.
Recorded from Syrian Official Tv Channel and brought to you by http://www.syrianfreepress.net

Al Arabiya, Al Jazeera fabricate facts on Syria: Figures reveal

Syrian army soldiers carry the coffins of their comrades who were killed in the recent violence in Syria. (File photo)

Contrasting figures released by the Al Arabiya and Al Jazeera channels on the death toll in Syria reveal how the two Arab media outlets fabricate news reports on the developments in Syria on the basis of obscure sources.

The March casualties announced by Saudi-owned Al Arabiya and Qatari-owned Al Jazeera revealed that the two Arab networks are concocting news reports against the Syrian government on a daily basis.

The most astonishing discrepancy took place in case of the deaths reported on March 12, when Al Arabiya put the toll at 144, while Al Jazeera reported 120 deaths.  Continue reading

Wag The Dog – Medias Caught Faking Syria News Stories

By Alexander Higgins

Like in the movie Wag The Dog mainstream news channels have been caught carrying dubious footage from Syria to cook up drama to legitimize military intervention

Some mainstream news channels have been recently caught carrying dubious footage from Syria. It fuels the debate over media’s role in legitimizing possible military intervention in the country.

‘Danny’ is a Syrian opposition activist who reports from Homs for CNN, BBC, Al Jazeera and Al Arabiya. He is attached to the opposition movement and regularly calls for military invasion of Syria. He’s identified as Danny Abdul Dayem, a 22-year-old British citizen of Syrian origin.

In a video leaked online, Danny appears to be falsifying a video broadcast for CNN. Prior to going on air, he requests colleagues to fire weapons to dramatize his Live report with Anderson Cooper. Though he denied any wrongdoings in an interview to CNN after the video went viral, his reliability as a verified news source was called into question.

More on this video here: Caught: Staged CNN Syria Interviews Faked By Activist Danny

Danny is far from being a lone soldier in an increasingly dirty information war. Investigative journalist Rafik Lotf has spent months looking at the background to footage that has helped shaped global opinion on the conflict. He told RT that Al Jazeera is involved in video fabrication to discredit the Syrian regime and cites a video described by Al Jazeera as proof Syrian Govt forces had bombed an oil pipeline.

“I know this video is on the Al Jazeera server. It is clear it is not an explosion but they ignore that and keep on reporting on the way they need to see it,” he said.

See: Al Jazeera exodus: Channel losing staff over ‘bias’ clearly targeting the Syrian government

It is even thought that the clip may have been staged by rebels who blew up the pipeline themselves, as alleged on Infowars.com.

Dark turns in Syria’s blame game

All Journalists admit that verifying footage on the ground in Syria is difficult, nigh on impossible.

Most recently shocking footage emerged of some 47 bodies, including women and children found with their throats slit, bearing stab wounds and signs of rape. The opposition called for a UNSC emergency meeting on ‘the massacre’.

More on this video here: Demonstrators prepare fake scenes of “innocent people massacred in demonstrations” in Syria

Assad’s government, in turn, announced that ‘terrorist gangs’ killed those in the video and claimed Homs’ residents recognized relatives among the dead, who had been previously kidnapped by the Syrian rebels.

As the mutual blame game spirals downwards and civilian suffering continues, the recent resignations of key Al Jazeera journalists may serve as a clear indicator – that some mainstream Syria conflict coverage is far from objective.

FAKE CNN BROADCAST DURING THE 1ST GULF WAR, 1990

Flashback: Charles Jaco CNN Fake Newscast – 1990 Iraq Persian Gulf War

Russia Today contributed to this article. View the original article here