Eutelsat’s Zionist boss continues war on media freedom

Michel de Rosen, Zionist owner of Eutelsat (file photo)

The European satellite provider Eutelsat, owned by the Zionist Michel de Rosen, has ordered Nilesat to pull the plug on Iran’s English-language news channel, Press TV, as part of his war on freedom of speech.

Eutelsat’s secretary Edoudardo Silverio has written a letter to Nilesat authorities, demanding them to stop broadcasting Iranian channels, including Press TV.

“We hereby officially request again that you discontinue the broadcast of these IRIB [Islamic Republic of Iran Broadcasting] channels within 48 hours of your receipt of this letter,” read the letter dated February 18.

The letter came in response to Nilesat’s refusal to pull the plug on Press TV.

In December 2012, a US intelligence analyst said the French-based satellite provider Eutelsat SA is a company whose agenda has been long dictated to it by Israeli extremist groups.

“Eutelsat is a person, not a company. Eutelsat says it is European, but it is actually Israeli. French sounding ‘Michel de Rosen’, an Israeli citizen, runs Eutelsat company with Israeli stockholders; a company long dictated to by extremist groups within Israel, the militant ultra-nationalists of the Likudist regime of [Israeli Prime Minister Benjamin] Netanyahu,” Gordon Duff told Press TV at that time.

Eutelsat SA ordered media services company, Arqiva, on October 15, 2012, to stop the broadcast of several Iranian satellite channels, including Press TV.

The company’s only press release stated that the decision was based on reinforced European Union Council sanctions and a confirmation by France’s broadcasting authority, but an EU spokesperson told Press TV that the sanctions contain no such orders. Continue reading

Advertisements

Nilesat, Arabsat stop broadcasting Syria state TV channels

 

Satellite companies Nilesat and Arabsat have stopped broadcasting Syrian television stations.

Satellite companies Nilesat and Arabsat have stopped broadcasting Syrian television stations in a clear act of hostility against the Damascus government.

The operators took Syria’s state television channel as well as pro-government channels al-Ekhbaryah and al-Dunya off air on Wednesday shortly after a meeting of Arab League ministers in Cairo.

In June, the Arab League asked satellite operators Nilesat and Arabsat to shut down Syrian TV signals.

The operators, however, continue broadcasting Syria’s anti-Damascus television channels.

The Syrian government has slammed the move as an attempt to silence the Syrians, stressing that it is in violation of media ethics. Continue reading

Stopping Broadcast of Addounia TV on Arabsat & Nilesat Preparatory Step to Launch Misinformation Campaign

DAMASCUS, (SANA) – The administrations of Arabsat and Nilesat on Thursday stopped the broadcast of Addounia TV Channel in line with the misleading campaign launched against Syria.

Ministry of Information said that stopping broadcast of Addounia TV is a preparatory step to launch a campaign of false news and photos by instigative channels.

Meanwhile, Twitter social networking website published misleading news on tactical withdrawal of the Syrian army as part of the same campaign.

The Ministry stressed that the Syrian armed forces are continuing their operations to eliminate terrorists.

“We want to assure our people that the government and the Syrian armed forces are ready for such step,” said that Ministry, adding that what these satellite channels broadcast and will broadcast is “completely untrue”.

You can watch the live broadcast of Addounia TV on the following frequency: Satellite: Nilesat / Frequency: 10921 / Polarization: Vertical.

By R. Raslan / Ghossoun

Libyan rebel chief warns Egypt over pro-Gaddafi TV

(Reuters) – A powerful Libyan militia leader warned Egypt on Saturday he would use force to close its embassy and shut the border if the military rulers failed to cut off a Gaddafi-era state television station that has broadcast footage of his old speeches.

Abdullah Naker, the commander of Tripoli’s Revolutionist Council, said Egypt’s Nilesat satellite broadcaster had allowed Muammar Gaddafi’s official Al Jamahiriya station to broadcast last week.

The station had no signal on Saturday, but residents in Tripoli said they had watched the channel, which had the same name and logo as Al Jamahiriya, broadcasting on Friday.

Naker said the channel was funded by businessmen loyal to the leader who was killed in October and started broadcasting last week. Continue reading