Al Jazeera’s American debut: Hyping a dubious chem-war attack in Syria

20130827-085353.jpg

By Wayne MADSEN, Opinion Maker

Just as Americans were led astray by the cable news media about Saddam Hussein’s weapons of mass destruction prior to the disastrous U.S. invasion and occupation of Iraq, once again, viewers of cable news channels are being subjected to another information warfare campaign. This time it is an alleged Syrian government chemical attack on “thousands” of civilians in the Ghouta region outside of Damascus.

Syrian rebel sources, trained in the art of disinformation by CIA, MI-6, and Mossad advisers, claim between 1000 and 1300 Syrian civilians were killed in a chemical weapons attack. However, the dubious reports are not merely imprecise of numbers of civilians killed but are even inconsistent in what type of chemical weapon was used. Some reports claim it was mustard gas and others say it was nerve gas.
The Syrian attack was said to have occurred as UN chemical weapons inspectors arrived in Syria, certainly an unwise time for President Bashar al Assad’s forces to use chemical weapons on civilians.

What proof do the rebels provide of the attack? Suspiciously, they only offer up video footage taken by the rebels themselves and some statements by rebel-supporting “eyewitnesses.”

The timing of the report of the attack and the video footage coincided with Al Jazeera America’s (AJAM) debut on four U.S. cable services — Verizon Fios, Direct TV, Comcast, and Dish Network — previously denied to the Qatar-based news network. In fact, AJAM’s first news reports for its American audience featured the scenes of dead Syrian civilians, including a number of children, provided, of course, by the very same rebels supported militarily and financially by Qatar’s Muslim Brotherhood-supporting government.

Continue reading